Vrijdag en zaterdag 9 en 10 januari - Reisverslag uit Vila do Conde, Portugal van Alfred en Petra Bakker - WaarBenJij.nu Vrijdag en zaterdag 9 en 10 januari - Reisverslag uit Vila do Conde, Portugal van Alfred en Petra Bakker - WaarBenJij.nu

Vrijdag en zaterdag 9 en 10 januari

Blijf op de hoogte en volg Alfred en Petra

10 Januari 2015 | Portugal, Vila do Conde

Eerst de omgeving verkend. Langs de boulevard (zonder winkels in ons gebied) met een prachtig plankier want vele kilometers langs de kust slingert. Op een info-bord staat vermeld dat de aanleg bij 4 ton heeft gekost. De uitstraling hoort echt bij dit gebied. Langs de oude haven en door de duinen met telkens een apart pad naar de strandtent of straat waar wat te doen is. Ook sommige huizen hebben een aansluiting op dit pad. Een bakje koffie, let op wel met melk anders kan ik een extra pilletje nemen voor mijn hartritme. Wat lekkers erbij en dan afrekenen €. 3,10, daar kan je dan toch blij van worden. Nog een 2e bakkie dus en genieten in het zonnetje. De eerste avond bij de overburen van de camping en de 2e aan de haven aan tafel geschoven bij een restaurant. Dat is even zoeken want ons Portugees is zeer beperkt. We komen eruit, biefstuk en varken, met de hand een beweging gemaakt waarmee Petra bedoeld plakjes en de serveerster begrijpt een halve portie. Haha nou het was meer dan genoeg en nu voor €.6,00 het buikje vol. Nagerechtje van het soort ijs kant en klaar, dat was aan de haven wel anders. Een mooie warme flan met enorme ijsbol en caramelsaus over de slagroom. Helaas we gaan verder want anders komt het niet goed met de familie Bakker.