Tegenvaller - Reisverslag uit Setúbal, Portugal van Alfred en Petra Bakker - WaarBenJij.nu Tegenvaller - Reisverslag uit Setúbal, Portugal van Alfred en Petra Bakker - WaarBenJij.nu

Tegenvaller

Blijf op de hoogte en volg Alfred en Petra

15 Januari 2015 | Portugal, Setúbal

Maandag en dinsdag op de camping in Nazare geweest en besloten om woensdag verder te reizen.
Geen grote wegen maar lekker binnendoor toeren. Richting Sao Martinho do Porto., ook Foz do Arelho bekeken en gezien hoe die grote golven de kleine baai binnendrongen. Dan vervolgen we de weg naar Caldas da Rainha, Cercal, Alenquer via Vila Franca naar Santo Isidro de Pegoes. De bedoeling is naar het stuwmeer van Alvito te rijden maar daar gaat het lampje branden van de accu. Die had Alfred allemaal nog gecheckt en gisteren zat alles vol. Nu gaat hij aan en dan weer uit om dan na een bakje koffie te blijven branden. Vervelend want wat doen we?? Het rijden gaat net zo lekker, dus we kijken het even aan. Nu valt de snelheidsmeter uit en gaat de airbacklamp ook branden. Langs de kant dan maar en lezen in de beschrijving. Motor op stationair laten lopen en de ANWB gebeld. Tot 3x wordt de Samungtelefoon van Petra uit het net gegooid en ze wordt een beetje nerveus. Waar we nu precies staan wordt alle keren gevraagd en na contact te hebben gelegd met de Nokia van Alfred blijkt de verbinding ronduit slecht. Aguas de Moura heb ik 5x gespeld en dat de route dan naar Palma gaat en op de kaart als IC 1 wordt aangegeven is in Den Haag niet helemaal duidelijk. Als ze het intoetsen hadden we op de N4 moeten zitten en wij zitten op N5 die dan niet zo snel gevonden wordt. Okee, nu zijn we in beeld “Reken op anderhalf uur en ik stuur een SMS”zegt de laatste ANWB mevrouw. Na een uur toch even gebeld want de SMS is niet binnen. NU wordt er binnen 5 min. door een Engels sprekende Portugeese mevrouw gebeld en die laat weten dat er binnen een half uur iemand is. Natuurlijk duurt alles lang als je wacht en rond half 5 (lokale tijd) komt de takel wagen, een automaat is lastig slepen maar dat was goed doorgegeven.
Nu bovenop de takel en af naar Setubal onder Lissabon waar we zo zorgvuldig bij uit de buurt waren gebleven. Eerst even kijken bij de thuisbasis van de sleepdienst maar het is de dynamo waarschijnlijk dus we worden keurig voor de Fiatgarage geparkeerd. Hup het gehakt en de spahetti in de pan en koken met je bast. Een half uur later aan de maaltijd en de kachel is warm, de boordaccu is prima en Alfred zet een kopje thee. Rooibos dat zullen jullie begrijpen dan wordt Piet toch een beetje rustig (het valt best mee hoor). Morgen ons melden bij de Servico en horen hoe dan verder.